Clusius Dutch Tulip Vodka wint The Guts Award 2018

70
Clusius Dutch Tulip Vodka wint The Guts Award 2018
v.l.n.r. wethouder Kees van der Zwet, Joris Putman, wethouder Adam Elzakalai, dagvoorzitter Casper van Diemen

Dinsdagmiddag 2 oktober is Clusius Dutch Tulip Vodka uitgeroepen tot winnaar van The Guts Award 2018. Clusius Dutch Tulip Vodka mag zichzelf het komende jaar Het meest innovatieve bedrijf van Haarlemmermeer en Duin- en Bollenstreek noemen. Joris Putman kreeg de award uitgereikt uit handen van wethouder Adam Elzakalai (Haarlemmermeer) en wethouder Kees van de Zwet (Lisse).

Het publiek heeft bepaald
Joris Putman heeft niet alleen de vakjury – bestaande uit juryvoorzitter Karin Moerkerk, Thomas Hendriksen, Franc van Veen, Angeline Kierkels, Edwin Beentjes, Dick van Lent, Age Vermeer en Gerco Tolsma – weten te overtuigen van de innovatie rondom het product en het bedrijf, ook de 150 aanwezigen hebben hem verkozen tot favoriet.

Volop aandacht voor sprekers Edwin de Jong en Fred Teeven
Volop aandacht was er ook voor key notes Edwin de Jong van FietsUniek en Fred Teeven, voormalig staatsecretaris Veiligheid & Justitie. Zo wist De Jong bezoekers te inspireren om van niets iets te maken en vooral actief in te springen op marktbehoeften. Zelf is hij begonnen achter een marktkraam en is zijn bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een grote e-commerce onderneming met experience center in Hillegom. Ook Fred Teeven wist het publiek te boeien met zijn visie op ondernemen en lef hebben. Hij was scherp, gevat en stipte het belang aan van ‘de gunfactor. Een onderwerp wat hem, gezien zijn historie, aan het hart ligt.

Aandacht voor innovatie vergroot
Het evenement, een initiatief van Businesspark Nieuw-Vennep Zuid en Gemeente Haarlemmermeer, heeft veel ondernemers uit de regio aangetrokken. Thomas Hendriksen, voorzitter VvE Businesspark Nieuw-Vennep Zuid: “Wij zijn ontzettend trots dat dit evenement alsook ons businesspark steeds meer gezien wordt als een inspirerende plek. Zo’n locatie als dit jaar, bij Pieter Smit, past daar natuurlijk perfect bij. Een vrachtwagen gebruiken als podium, hoe innovatief is dat?!” Casper van Diemen, eigenaar van Van Diemen PR, heeft het geheel op luchtige wijze aan elkaar gepraat en Kees Brouwer van Pieter Smit had een spectaculaire ruimte beschikbaar gesteld.