Regiomarketing Duin & Bollenstreek maakt flinke sprong!

23

Op 29 mei jl. vond een succesvolle bijeenkomst van de Economic Board plaats over regiomarketing in de Bollenstreek. Zo’n 45 betrokken Bollenstrekers bogen zich over het vermarkten van de streek. Zij werden hierin meegenomen door een gelegenheidsteam van marketingspecialisten. Aan het woord innovator en marketeer Jenny Elissen: ”De Bollenstreek heeft alles in zich om een ijzersterk gebied en merk te zijn. Het was ons team uiteraard bekend dat er afgelopen jaren diverse pogingen zijn gedaan om de streek te vermarkten. Goede initiatieven, maar helaas hebben ze nog niet opgeleverd wat we zouden willen. Al een tijdje is het stil rondom regiomarketing in de streek. Echter, tijdens de bijeenkomst van 29 mei jl. is het gelukt om er weer nieuwe energie in te krijgen. Niet vanuit weer een nieuw onderzoek of initiatief, maar door er op een andere manier naar te kijken.

Bron: Economic Board Duin- & Bollenstreek

Afgelopen half jaar hebben wij hier met een team van specialisten volgens een beproefde methode naar toe gewerkt. Met dank aan alle bereidwillige Bollenstrekers kregen wij een nauwkeurig beeld van de streek en alle bijbehorende factoren. Eind vorig jaar voelde regiomarketing voor veel betrokken Bollenstrekers nog als ‘lastig en ingewikkeld’, inmiddels is het toekomstperspectief veranderd naar ‘trots en vrij’. Er ligt op dit moment een zogenaamd ‘manifest’ klaar voor de marketing van de Bollenstreek. Dit is voor 95% ‘af’. Deze zomer wordt hier de laatste hand aan gelegd zodat we het in het najaar kunnen presenteren.“ Lees meer